Help Center
LEVERING OG FRAGT
HVOR HURTIGT LEVERER I?
Vi leverer 95% af alle ordrer der er bestilt senest søndag aften i løbet af næste uge, senest lørdag. Vi leverer også ud i weekender og på helligdage, men kun i egne biler.
Hvis din ordre leveres med Postnord eller Brink Transport...
Hvis din ordre leveres med Postnord eller Brink Transport...
KØRER I SELV UD MED ALLE VARER?
Nej. Men vi kører ud med størstedelen af alle planter og store varer i vores egne varebiler. Derudover benyttes Brink Transport også til planter og større varer, mens Postnord anvendes til alle mindre ting.
HVEM BLIVER MINE VARER SENDT MED?
Det afhænger af hvad du bestiller. Har du planter på ordren eller andre store ting er det enten vores egne varebiler eller Brink Transport, og ellers sender vi med Postnord.
HVAD KOSTER FRAGTEN?
Vi har en fast lav fragt på 98 kr uanset mængden. Det er samme pris lige meget om du købet 1 eller 100 varer. Bemærk at der også er ø-tillæg på 500 kr. ved levering...
KAN JEG FÅ FRI FRAGT?
Vi kører næsten aldrig med fri fragt. Hvis vi gør, skal vi nok sørge for at informere om det tydeligt på hjemmesiden eller via mail (hvis du er tilmeldt vores nyhedsbrev).
HVORFOR LEVERER I I EGNE VAREBILER?
Vi foretrækker at levere planter ud i vores egne varebiler, da vi så har bedre kontrol over at beskytte varerne under transporten.
FÅR JEG BESKED NÅR VAREN ER LEVERET PÅ ADRESSEN?
Ja.
Hvis din ordre leveres med Postnord eller Brink transport får du information omkring levering direkte fra dem via sms og/eller mail. Hvis din ordre leveres i en af vores egne biler, modtager du en SMS når din rute er planlagt...
Hvis din ordre leveres med Postnord eller Brink transport får du information omkring levering direkte fra dem via sms og/eller mail. Hvis din ordre leveres i en af vores egne biler, modtager du en SMS når din rute er planlagt...
FÅR JEG BESKED NÅR I SENDER VAREN?
Så snart ordren er gjort klar til at komme med en bil, modtager du en mail om dette. I denne mail vil du også kunne se, om varen bliver sendt med Postnord, Brink eller med en af vores egne biler.
KAN JEG SPORE MIN ORDRE?
Alle ordrer der sendes med vores egne varebiler kan ikke spores. Men du får en mail når varen er klar til afsendelse og når den er leveret på adressen. Alle Brink Transport ordrer og Postnord ordrer kan spores. Vi sender en mail...
LEVERER I TIL HELE DANMARK?
Vi leverer til hele Danmark ja. Der er dog enkelte ikke-brofaste øer som vi ikke kan levere til.
SPØRGSMÅL TIL ONLINE ORDRER
JEG HAR ENDNU IKKE MODTAGET MINE VARER, KAN JEG NÅ AT FÅ NOGLE EKSTRA VARER MED?
Vi kan i øjeblikket ikke garantere, at vi kan samle flere forskellige ordrer.
Hvis du lægger en ny ordre, du ønsker skal sendes sammen med en anden, skal du betale fragt for den nye ordre.
Hvis dine ordrer ender med at blive sendt...
Hvis du lægger en ny ordre, du ønsker skal sendes sammen med en anden, skal du betale fragt for den nye ordre.
Hvis dine ordrer ender med at blive sendt...
JEG HAR GLEMT AT BESTILLE NOGET PÅ MIN ORDRE, KAN JEG TILFØJE VARER TIL MIN ORDRE?
Du er velkommen til at lave en ekstra bestilling på de varer, som du mangler at få med, men vi kan ikke garantere at den bliver leveret med din eksisterende ordre. I langt de fleste tilfælde, kan det dog godt lade sig gøre. Den vigtigste faktor i forhold...
HVAD ER STATUS PÅ MIN ORDRE?
Så snart din ordre gøres klar til afsendelse, sender vi dig en mail med information om hvordan ordren sendes og hvor lang tid der ca kan forventes at gå herfra. Hvis vores leveringstider ikke er overholdt, må du meget gerne tage...
HVAD BETYDER DET AT MIN ORDRE ER "FULDENDT"?
Når din ordre står som "completed" betyder det at ordre er blevet gjort klar til afsendelse. Du vil derfor modtage din ordre inden for 1-3 dage ca.
HVAD BETYDER DET AT MIN ORDRE ER "AFVENTER"?
Når din ordre står som "afventer", har vi endnu ikke noget af gøre din ordre klar til afsendelse. Du modtager en mail så snart ordren er blevet pakket.
KAN JEG FORTYDE MIN ORDRE?
Så længe din ordre endnu ikke er blevet gjort klar til afsendelse, kan vi nå at annullere din ordre. Hvis ordren er gjort klar til afsendelse, kan vi desværre ikke nå at stoppe ordren og du bliver i stedet nød til...
KAN JEG LAVE EN ORDRE OVER TELEFONEN?
Nej. Vi må desværre ikke tage i mod dankortoplysninger over telefonen, men ring endelig og få hjælp til at gennemføre en ordre online hvis det giver dig udfordringer. Hvis du er et firma, kan vi dog selvfølgelig ...
BLIVER MIN ORDRE FORSINKET HVIS JEG BESTILLER FORUDBESTILLINGSVARER?
Hvis din ordre både inkluderer varer der er på forudbestilling, og alm. varer der er på lager, så vil vi som udgangspunkt altid vente med at sende ordren til alle varer er på lager.
Hvis du ønsker...
Hvis du ønsker...
REKLAMATIONER / OMBYTNINGER
ER DER GARANTI PÅ JERES PLANTER?
Vi giver sikkerhed for vækst og reklamation ved fremvisning af bon, reklamationen skal dog finde sted senest 2 måneder efter købsdato, dog byttes planter købt efter 1. december det efterfølgende forår indtil 15. ...
HVAD HVIS MIN PLANTE ER GÅET UD, KAN JEG FÅ EN NY?
Det afhænger af mange ting. Først og fremmest skal du henvende dig inden for 2 vækstmåneder. Gør du dette, er varen som udgangspunkt reklamationsberettiget, men der er følgende undtagelser: Planter der er dø...
HVORDAN OPRETTER JEG EN REKLAMATION?
Send en mail til reklamation@jespersplanteskole.dk, hvor du beskriver situationen og vedhæfter billeder af de relevante varer. Husk at skrive dit ordrenummer.
BETALING / GAVEKORT
HVAD KAN JEG BETALE MED PÅ JESPERS PLANTESKOLE?
På Jespersplanteskole.dk kan du betale med: Betalingskort (Visa, Dankort, Mastercard, Maestro), MobilePay (Her skal du anvende MobilePay app'en på din mobiltelefon for at gennemføre betalingen, Viabill (hvor du betaler i rater helt...
ER DET SIKKERT AT HANDLE ONLINE?
Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, ...
HVORNÅR HÆVER I PENGENE?
Beløbet trækkes på din konto samme dag som varen gøres klar til afsendelse. Du modtager en mail når dette sker. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
PLANTER / VEJLEDNING
JEG HAR ET PLANTESPØRGSMÅL, KAN I HJÆLPE MIG?
Det vil vi hjertens gerne hjælpe med. Du kan enten skrive til os på planter@jespersplanteskole.dk eller ringe til os på 97 42 96 97.
ER ALLE VARER PÅ WEBSHOPPEN PÅ LAGER I BUTIKKEN?
Nej. Der kan være enkelte varer som først bestilles inden levering. Hvis du vil være sikker på at varen / varerne er at finde i butikken når du kommer, så bestil dem i en ordre på webshoppen og vælg; afhent...
KAN JEG FÅ EN MAIL NÅR VAREN ER PÅ LAGER IGEN?
Ja. Hvis en vare står til at komme på lager på et senere tidspunkt, kan du tilmelde dig vores e-mail service på det enkelte produkt du er interesseret i. Der er en gul boks inde på produktet hvor du kan tilmelde dig. Så...