Help Center
LEVERING OG FRAGT
LEVERER I TIL HELE DANMARK?
Vi leverer til hele Danmark ja. Der er dog enkelte ikke-brofaste øer som vi ikke kan levere til.
BLIVER MIN ORDRE FORSINKET HVIS JEG BESTILLER FORUDBESTILLINGSVARER?
Hvis din ordre både inkluderer varer der er på forudbestilling, og alm. varer der er på lager, så vil vi som udgangspunkt altid vente med at sende ordren til alle varer er på lager.
Hvis du ønsker...
Hvis du ønsker...
KAN JEG FÅ SENDT MINE VARER TIL EN IKKE BROFAST Ø?
Ja. Men det koster et Ø-tillæg på 500 kr hvis din ordre ikke kan afsendes som mindre pakke med Postnord. Vi kontakter dig selv og informerer om dette, hvis vi er nødt til at opkræve ø-tillæg. Vær OBS...
KAN JEG BESTILLE NU MEN FØRST FÅ LEVERET SENERE?
Ja du kan bestille dine varer til levering, men max et måned frem i tiden. Blot skriv hvilken uge du ønsker levering og så sørger vi for at gemme din ordre og få den afsendt på det rette tidspunkt. Vær OBS på at vi ikke kan håndtere ønsker om levering...
HVAD HVIS JEG IKKE ER HJEMME VED LEVERING?
Hvis du ikke er hjemme ved levering, vil vi altid stille din ordre på adressen efter anvisning eller bedste evne. Postnord kan muligvis vælge at levere til en pakkeshop istedet for en privatadresse hvis du ikke er tilmeldt flexlevering hos...
KAN JEG FÅ LEVERET MINE VARER PÅ EN BESTEMT DATO?
Nej. Vi er ikke i stand til at garantere levering på en helt specifik dato. Vi kan kun levere i en specifik uge, men kan ikke garantere hvilken dag i ugen det bliver da det afhænger af hvordan vores ruteplanlægning ser ud fra uge til uge. Hvis...
KAN JEG FÅ LEVERET MINE VARER TIL EN PAKKESHOP?
Du kan vælge levering til "posthus/pakkeshop" i checkout, men vi forbeholder os retten til at ændre dette hvis du har valgt varer vi ikke mener er passende at sende til en pakkeshop. Dette gælder eksempelvis alle planter samt andre ...
HVAD SKAL JEG GØRE, HVIS DER ER PROBLEMER MED MIN LEVERING?
Hvis du oplever problemer eller har spørgsmål til din ordre, kan du kontakte os på tlf. 97 42 96 97 eller på [email protected]. Reklamationer bedes sendes til [email protected].
LEVERER I TIL UDLANDET (DO YOU SHIP TO FOREIGN COUNTRIES)?
Nej desværre ikke. Vi leverer kun til Danmark. No. Unfortunately we only ship to Denmark.
HVOR HURTIGT LEVERER I?
95 % af alle ordrer, der er bestilt senest søndag aften, vil blive leveret i løbet af næste uge, senest lørdag". Vi leverer også ud i weekender og på helligdage, men kun i egne biler. Mange ordre fra starten af ugen (mandag og tirsdag), når vi ...
SPØRGSMÅL TIL ONLINE ORDRER
JEG HAR ENDNU IKKE MODTAGET MINE VARER, KAN JEG NÅ AT FÅ NOGLE EKSTRA VARER MED?
Vi kan i øjeblikket ikke garantere, at vi kan samle flere forskellige ordrer.
Hvis du lægger en ny ordre, du ønsker skal sendes sammen med en anden, skal du betale fragt for den nye ordre.
Hvis dine ordrer ender med at blive sendt...
Hvis du lægger en ny ordre, du ønsker skal sendes sammen med en anden, skal du betale fragt for den nye ordre.
Hvis dine ordrer ender med at blive sendt...
JEG HAR GLEMT AT BESTILLE NOGET PÅ MIN ORDRE, KAN JEG TILFØJE VARER TIL MIN ORDRE?
Du er velkommen til at lave en ekstra bestilling på de varer, som du mangler at få med, men vi kan ikke garantere at den bliver leveret med din eksisterende ordre. I langt de fleste tilfælde, kan det dog godt lade sig gøre. Den vigtigste faktor i forhold...
HVAD ER STATUS PÅ MIN ORDRE?
Så snart din ordre gøres klar til afsendelse, sender vi dig en mail med information om hvordan ordren sendes og hvor lang tid der ca kan forventes at gå herfra. Hvis vores leveringstider ikke er overholdt, må du meget gerne tage...
HVAD BETYDER DET AT MIN ORDRE ER "FULDENDT"?
Når din ordre står som "completed" betyder det at ordre er blevet gjort klar til afsendelse. Du vil derfor modtage din ordre inden for 1-3 dage ca.
HVAD BETYDER DET AT MIN ORDRE ER "AFVENTER"?
Når din ordre står som "afventer", har vi endnu ikke noget af gøre din ordre klar til afsendelse. Du modtager en mail så snart ordren er blevet pakket.
KAN JEG FORTYDE MIN ORDRE?
Så længe din ordre endnu ikke er blevet gjort klar til afsendelse, kan vi nå at annullere din ordre. Hvis ordren er gjort klar til afsendelse, kan vi desværre ikke nå at stoppe ordren og du bliver i stedet nød til...
KAN JEG LAVE EN ORDRE OVER TELEFONEN?
Nej. Vi må desværre ikke tage i mod dankortoplysninger over telefonen, men ring endelig og få hjælp til at gennemføre en ordre online hvis det giver dig udfordringer. Hvis du er et firma, kan vi dog selvfølgelig ...
BLIVER MIN ORDRE FORSINKET HVIS JEG BESTILLER FORUDBESTILLINGSVARER?
Hvis din ordre både inkluderer varer der er på forudbestilling, og alm. varer der er på lager, så vil vi som udgangspunkt altid vente med at sende ordren til alle varer er på lager.
Hvis du ønsker...
Hvis du ønsker...
REKLAMATIONER / OMBYTNINGER
ER DER GARANTI PÅ JERES PLANTER?
Vi giver sikkerhed for vækst og reklamation ved fremvisning af bon, reklamationen skal dog finde sted senest 2 måneder efter købsdato, dog byttes planter købt efter 1. december det efterfølgende forår indtil 15. maj. Dette gælder for alle flerårige haveplanter...
HVAD HVIS MIN PLANTE ER GÅET UD, KAN JEG FÅ EN NY?
Det afhænger af mange ting. Først og fremmest skal du henvende dig inden for 2 vækstmåneder. Gør du dette, er varen som udgangspunkt reklamationsberettiget, men der er følgende undtagelser: Planter der er døde på grund af tørkeskader/manglende vanding...
HVORDAN OPRETTER JEG EN REKLAMATION?
For at oprette en reklamation skal du udfylde følgende formular. På den måde sikrer vi os, at vi får alle relevante oplysninger med i første omgang:
BETALING / GAVEKORT
HVAD KAN JEG BETALE MED PÅ JESPERS PLANTESKOLE?
På Jespersplanteskole.dk kan du betale med: Betalingskort (Visa, Dankort, Mastercard, Maestro), MobilePay (Her skal du anvende MobilePay app'en på din mobiltelefon for at gennemføre betalingen, Viabill (hvor du betaler i rater helt...
ER DET SIKKERT AT HANDLE ONLINE?
Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, ...
HVORNÅR HÆVER I PENGENE?
Beløbet trækkes på din konto samme dag som varen gøres klar til afsendelse. Du modtager en mail når dette sker. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
PLANTER / VEJLEDNING
JEG HAR ET PLANTESPØRGSMÅL, KAN I HJÆLPE MIG?
Det vil vi hjertens gerne hjælpe med. For at komme i kontakt med vores gartnere, skal du sende en mail til os via følgende formular eller ringe til os på 97 42 96 97:
ER ALLE VARER PÅ WEBSHOPPEN PÅ LAGER I BUTIKKEN?
Nej. Der kan være enkelte varer som først bestilles inden levering. Hvis du vil være sikker på at varen / varerne er at finde i butikken når du kommer, så bestil dem i en ordre på webshoppen og vælg; afhent...
KAN JEG FÅ EN MAIL NÅR VAREN ER PÅ LAGER IGEN?
Ja. Hvis en vare står til at komme på lager på et senere tidspunkt, kan du tilmelde dig vores e-mail service på det enkelte produkt du er interesseret i. Der er en gul boks inde på produktet hvor du kan tilmelde dig. Så...